Postujete na Facebooku?

Postujete na Facebook? A jak to jde? Sem tam like, komentář nebo dva, ale žádné vášnivé debaty?

A CHCETE PÁR TIPŮ?

MÁM JEN JEDEN: KAŽDÝ Z NÁS JE ALESPOŇ NĚKDY INTERNETA RYBKOVÁ. PŘIJMĚTE TO. BUDE VÁM LÍP.

O Internetě Rybkové jsme si už povídali TADY. Nemá čas, všechno chce rychle, jak to není podle jejího gusta, jde dál. Interneta je typický úživatel internetu a není zrovna snadné se jí zavděčit. A i když si to málokdo přizná, jako Interneta se online občas chováme opravdu všichni. Nevěříte?

JAK SE CHOVÁTE NA FACEBOOKU VY?

  • Postujete originální obsah nebo častěji sdílíte post, obrázek, článek nebo citát někoho jiného?
  • Když se vám něco líbí, kliknete na lajk, nebo napíšete obdivný komentář?
  • Komentujete vždycky, nebo když máte pocit, že to někoho zajímá?
  • Nebo když to nestojí moc energie?
  • Nebo když nejste první?
  • Nebo když víte, že nebudete trapní?

JÁ SE KLIDNĚ PŘIZNÁM, ŽE OBČAS JSEM INTERNETA RYBKOVÁ S PLNOU PARÁDOU.

Mám dny, kdy si chci něco konkrétního přečíst. Jdu na stránku, která mě baví a zajímá a začtu se. A pak mám dny, kdy cokoli nad deset řádků je prostě moc, scroluju a zastavím se leda díky fakt zajímavé fotce, nebo hodně kontroverznímu nadpisu.

Na otázku položenou ano/ne, postněte hvězdičku pokud spouhlasíte, máte rádi to či ono, tak na ty odpovídám celkem často. Taky docela často na něco kliknu v anketách. Ale abych pod anketu napsala detailní analýzu toho, proč jsem klikla právě tak, na to musím mít náladu, musí mě opravdu zajímat téma nebo jeho autor nebo prostě musím mít k dané věci nějaký vztah a s ním spojenou nějakou emoci. Nemusí být pozitivní, ale musí tam být.


Když projíždím někomu po skupině nebo fan page (business page), občas narazím na post se spoustou komentářů a mám pocit, že k tomu taky mám co říct. Třeba po dvaceti pochvalných komentech nesouhlasit, nebo se zastat autora, nebo prostě mám dojem, že můj postřeh je to, bez čeho se ostatní debatující zkrátka neobejdou 🙂 A pak taky občas najdu business page (BP), kde se jen lajkuje. No tak taky jen lajkuju. Asi se to tam tak chtějí, ne? Přece nebudu první. Nevím, co se tam nosí, třeba budu úplně trapná, brrr.

POZNÁVÁTE SE V NĚKTERÝCH MOMENTECH?

Takže ona ta Interneta Rybková nebude zase tak špatná holka, ne? Možná by se s ní dalo i mluvit. Já věřím, že ano. A když se rozhodnu, že s ní budu mluvit, dělám několik věcí:

  • vezmu super obrázek – takový, kde není úplně moc věcí, aby bylo hned jasné o co jde a že je to super
  • přidám tučný jednořádkový nadpis, aby hned věděla, že můj post je super nejen obrázkem, ale i tématem
  • přidám otázku
  • až za otázkou napíšu víc textu, ale ne moc – jeden, nejvýš dva odstavečky
  • v odstavečcích ukážu, že jsem v pohodě s její odpovědí, ať bude jakákoli
  • kliknu zveřejnit a čekám

Na co čekám? Na Internetu. Ono je docela možný, že můj post poprvé jen olajkuje. Pokud lajkuje pravidelně delší dobu, zkusím ji vtáhnout do debaty. Když jako první nepřijde Interneta, ale vaše kámoška, taky dobře. To, co byste si normálně řekly v chatu, klidně rozjeďte pod postem (zvažte ovšem formulaci a srozumitelnost pro ostatní). Zvyšuje to dosah, takže je větší šance, že Interneta vůbec něco uvidí, a hlavně: pokud se už koukla, ale bojí se, že bude trapná nebo první, tak nebude. Uvidí, že jste v pohodě a třeba se přidá. Možná ne dneska, možná později, nevzdávejte to.

NA JAKÉ POSTY INTERNETU NIKDY NEPŘILÁKÁTE?

  • prodejní posty
    pokud máte business page vymalovanou shora dolů vašimi výrobky a nabídkami koupě, ujišťuji vás, že nemáte šanci
  • složité posty
    pokud máte ve skupině spoustu postů, ale většina je dlouhá jako poslední týden před výplatou a ty, co jsou kratší jsou tak komplikované, že by to vzdal i Albert Einstein, ujišťuji vás, že u Internety jste bez šance také
  • neviditelné posty
    algoritmus Facebooku preferuje live video před videem, video před obrázkem a obrázek před textem, uživatelé preferují to, co už znají a co je zábavné a ti, kdo postují pravidelně zkrátka mívají lepší dosah než ti, kteří postují jednou za týden, i kdyby kvalitněji. Pokud nezvítězíte nad algoritmem skvělým obsahem a pravidelností (nebo placenou reklamou), není naděje a ujišťuji vás, že s Internetou nepochodíte taktéž – pokud vás nenajde, nebude vás číst/sledovat a v takovém případě vám sotva odpoví

Hodně štěstí a ať vás to baví! A klidně se za námi zastavte ve skupině ZDE

Facebooktwitterpinterestmail

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *