Logo

Potřebujete logo? A potřebujete ho hned? Je první logo nebo web? A když web neplánujete a jste na sociálních sítích, je logo vůbec potřeba?

Nejčastěji se setkávám s tímhle scénářem:

  • něco vyrábím nebo dělám
  • rozhodnu se založit firmu, nebo spíš uvažuju o tom, mít IČO
  • vymyslím název a koupím doménu
  • vytvořím logo
  • začnu prodávat
  • a ono to nejde

Kde je zakopán pes?
Kupodivu ne v logu. Ale v postupu jako takovém. Proč?

POJĎME SE PODÍVAT NA TO, CO JE PŘESNĚ LOGO

Logo je vizuální identifikátor značky. Může to být grafický prvek, nápis nebo obojí. Jeho součástí může nebo (lépe) nemusí být claim. Používá se na všech dokumentech, reklamách, na webu, na reklamních předmětech apod. tak, aby identifikoval danou značku.

Vizuální identifikátor značky

Co to znamená? To znamená, že je graficky ztvárněné – vnímám ho zrakem a identifikuje značku. Reprezentuje ji. Ukazuje mi, jaká ta která značka je. A to je přesně to místo, kde je zakopán pes. Má ukazovat to, jaká je ta daná značka a ne, co se líbilo zakladateli značky v sobotu odpoledne před šesti lety.

PŘÍKLAD?

V pátek u snídaně vymyslím, že budu plést svetry na zakázku. Před obědem se rozhodnu, že to je skvělé podnikání a klidně si ještě vygooglím, kterak založit firmu. Odpoledne vymýšlím názvy, v sobotu ráno koupím doménu pro web. Sobotní odpoledne strávím vymýšlením loga. V neděli vyberu šablonu pro web a spáchám firemní profil na Facebooku, Instagramu a Fleru. V pondělí nahraju fotky a možná i registruju firmu a koncem měsíce zjistím, že moje svetry nikdo nekupuje. Začnu pátrat po tom, za kolik prodává konkurence, zkusím se inspirovat jiným stylem webovek a tak dále a tak podobně. Někteří stihnou v prvním měsíci i dvakrát přecílit placenou reklamu.

Creative out of the box logo design by Payomar
Obrázek z https://www.fiverr.com/

JAK JE TO SPRÁVNĚ?

  • nejdřív ze všeho musím definovat co a jak dělám
  • pak se potrápím s tím, pro koho to je určené – definuji si svého ideálního zákazníka – personu, avatara
  • vyřeším svoje proč – proč to dělám a co přesně to řeší za problém mému zákazníkovi
  • když vím, pro koho a proč to dělám, můžu se podívat, kdo je moje konkurence a jak to dělají oni
  • teprve potom se vrhnu na zhmotnění hodnot svých a svojí začínající firmy – k tomu slouží brandový manuál
  • teprve jednou z částí brandového manuálu je vizuální identita a její částí je pak i logo

I tenhle postup se dá stihnout mezi pátkem a pondělkem, ale většina začínajících podnikatelů se k tomu, že je to opravdu potřeba uchopit takhle, prokousává i několik let. Během nich zkouší, vymýšlí, utrácejí za placenou reklamu, konzultují v hned několika skupinách, testují dobře míněné rady, kterým ale chybí to základní – reflexe individuálního nastavení dané značky a znalost právě toho konkrétního trhu, hledají se a hlavně: moc neprodávají.

Kdybych dostala otázku, jak si ušetřit co nejvíc času a peněz, víte, co bych vám poradila?

  1. sedněte si, zavřete oči a uvědomte si, proč vlastně chcete podnikat a jestli vám to stojí za trochu soustředění a disciplíny
  2. ukončete si sledování všech skupin na Facebooku, které vám žerou čas a nepřináší posun v podnikání, získáte ten čas, o kterém pořád říkáte, že vám chybí
  3. přiznejte si, že podnikání vás musí bavit, ale pořád je tam pořádný kus práce a ta se bez odhodlání a disciplíny sama neodvede

Chcete to zkusit společně?

Najdete mě třeba TADY ve skupině k tomuhle blogu.

O brandu ale častěji mluvím třeba ve skupině eSenciSem Skupina | Kamera jede | Akce: BRAND PRO VIDEO | VIDEO S BRANDEM.

Facebooktwitterpinterestmail

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *